سبد خرید
آموزش نحوه ساخت تخته وایت برد با مواد بازیافتی- پارس وایت برد

آموزش و نحوه ساخت تخته وایت برد با مواد بازیافتی

در اینجا نحوه ساخت تخته وایت برد در منزل (How to make a whiteboard at home) را به شما عزیزان آموزش میدهیم. برای داشتن یک تخته وایت برد کاربردی برای دانش آموزان با شکل و اندازه دلخواه شما عزیزان می توانید ما در این مقاله نحوه ساخت تخته وایت برد و وایت برد شیشه ای در منزل و محل کار را به شما آموزش میدهیم.

خرید و قیمت انواع تخته وایت برد - پارس وایت برد

فهرست مطالب

چگونه یک تخته وایت برد بسازیم؟

قبل از آموزش نحوه ساخت تخته وایت برد به این نکته توجه فرمایید که قبل از شروع به کار ساخت تخته وایت برد باید ابعاد مکان نصب وایت برد را اندازه گیری کنید. اندازه استاندارد وایت بردهایی که در بازار یافت می شود. اغلب در اندازه ۴×۸ اینچ هستند. که ایناندازه ها بسته به نیاز شما می تواند متغییر باشد.

چگونه یک تخته وایت برد بسازیم

وسایل مورد نیاز برای ساخت تخته ورق ملامین است. ورق ملامین یک نوع ورق فیبری است که بر روی یک طرف آن یک پوشش پلاستیکی سخت کشیده شده است. در بعضیموارد این ورق ها تکستچر دارند. که باید شما ورق ملامین صاف را انتخاب کنید. به دلیل اینکه نوشتن و پاک کردن آن راحتتر است.


نحوه ساخت تخته وایت برد در خانه

به جای ورق وایت برد می توانید از مواد پلیمری نازک استفاده کنید. برای ساخت تخته وایت برد ساده مقوایی شما میتوانید از لکسان استفاده کنید. بهدلیل اینکه  مواد پلیمری نسبت به پلکسی گلاس حدود ۱/۲ ضخامت بیشتری دارد، و وزن آن هم کمتر است. و در زمان نصب تخته بر روی دیوار آیب نمی بیند.

ورق پلاکسی گلاس نسبت به ورق پلیمری بسیار نازک خواهد بود. به دلیل اینکه  حدود ۱/۴ تا ۱/۲ ضخامت دارد. و به همین دلیل انعطاف پذیرتر است. و حمل آن راحت تر انجام میگیرد. و امکان نصب مستقیم تخته وایت برد با چسب روی دیوار وجوددارد. البته در این مورد احتمال خراب شدن دیوار بسیار بالاست. شما میتوانید ورق را روی یک تکه کارتن، چوب یا هر وسیله جنس دیگری بچسبانید.


جلوگیری از خراشیده شدن تخته وایت برد خانگی

در این مرحله از ساخت تخته وایت برد بهتر است برای جلوگیری از خراشیده شدن پلکسی کلاس، لکسان یا ملامین در ابتدا چوب یا کارتن را برش بزنید. در مرحله بعد با استفاده از چسب چوب، پیچ ورق پلکسی کلاس، لکسان یا ملامین را به چوب بچسبانید و برای آویزان کردن تخته وایت برد یک حلقه به آن وصل کنید.

آموزش ساخت تخته وایت برد طلقی

 


آموزش نحوه ساخت تخته وایت برد شیشه ای

در مورد نحوه ساخت تخته وایت برد شیشه ای باید باید بگوییم که شما نیاز به یک تکه شیشه با اندازه  مورد نیاز خودداردید که میتوانید آن را از مغازه های شیشه بری تهیه کنید. بعد از پاک کردن شیشه از اثر انگشت، لک، چربی و غیره با استفاده از یک اسپری رنگ سفید سطح شیشه را اسپری کنید. و صبر کنید تا رنگ کاملا خشک شود.


نکات مهم در ساخت تخته وایت برد شیشه ای

برای ثبات رنگ سفید و جلوگیری از پاک شدن و یا خراش نخوردن می توانید از کلر یا سیلر و یا اسپری براق کننده استفاده نمایید. برای جلوگیری از اینکه شیشه به دست شما آسیب نزدند. می توانید از لبه های آلومنیومی که در بازار موجود است استفاده کنید.

آموزش نحوه ساخت وایت برد شیشه ای


آموزش ساخت تخته وایت برد طلقی در خانه

در مورد نحوه ساخت تخته وایت برد طلقی دقت کنید که باید ابعاد تخته وایت برد را مشخص کنید. و با استفاده از مواد معمولی وبازیافتی که در خانه موجود است. می توانید یک تخته وایت برد در اندازه دلخواه و محکم بسازید.

با استفاده از یک تکه مقوای بزرگ و در اندازه مورد نیاز خود برش بزنید. شما می توانید با استفاده از کاور غذا یا سلفون و پلاستیک های چسبنده یا تلق سفید و یا از طلق استفاده کنید. به دلیل اینکه طلق از مواد دیگر مقاوم تر است.

ساخت تخته وایت برد در خانه -پارس وایت برد

اگر نوع پلاستیک انتخابی شما چسبنده نیست از چسب شفاف برای چسپاندن آن بر روی مقوا استفاده کنید. شما میتوانید مقوا را روی چوب هم بچسبانید. و بعد از اینکه خشک شد. اگر احساس کردید که ضخامت تخته شما کم است. میتوانید یک لایه طلق دیگر به پشت آن اضافه کنید.

 


ساخت تخته وایت برد با ام دی اف

برای ساخت تخته وایت برد با ام دی اف میتوانید از MDF به عنوان بدنه اصلی تخته وایت برد استفاده کنید. اگه برای ساخت تخته وایت برد با ام دی اف از صفحات براق استفاده میکنید از همان هم میتوانید به عنوان صفحه استفاده کنید.


نحوه ساخت تخته وایت برد با مواد بازیافتی

امیدوارم این آموزش برای شما مفید بوده باشه و بتونید با وسایل ساده در منزل برای خودتون یک تخته وایت برد بسازید. در صورتی هم که نیاز به خرید تخته وایت برد داشتید میتونید محولات ما رو بررسی و خرید کنید.


5/5 - (1 امتیاز)
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس تلفنی