سبد خرید
راه اندازی خط تولید تخته وایت برد

راه اندازی خط تولید تخته وایت برد

برای راه اندازی خط تولید تخته وایت برد (Whiteboard production line)بهتر دیدم که توضیح مختصری در مورد سیر تکامل تولید این نوع تخته ها را به شما عزیزان ارائه کنم . در عصر حاضر با توجه به پیشرفت بشر و تغییر نیازهای روزمره بشر دست به اختراعاتی زد تا روند زندگی را برای خود آسانتر کند.

از جمله این اختراعات ساخته تخته وایت برد بوذ. خط و نوشته بسیار با ارزش و مهم است، تاریخ جهان مدیون وجود خط و نوشته است. اما در عصر امروز برای انتقال مطالب به مخاطبین نیازمند بستر بزرگتری هستیم. به دلیل بروز این نیاز، شروع به نوشتن بر روی تخته سیاه کرد. که البته مشکلات استفاده از آن زیاد بود که بعد از گذشت چندین سال به تولید تخته وایت برد منجر شد. و تخته های سیاه جای خود را به تخته های وایت برد داد.


خرید و قیمت انواع تخته وایت برد - پارس وایت برد


فهرست مطالب

علت رشد و رواج تخته وایت برد

وایت برد ها به علت بروزتر بودن و زیبایی و سهولت در نوشتن و پاک کردن و همچنین استفاده از مازیک های رنگی و سرپهن و  زیبایی خط روی آن با استقبال بیشتری روبرو شده است.

به این علت در سالهای اخیر تخته های وایت برد در مدارس و آموزشگاه ها و مراکز و سازمانها حرف اول را میزند.


راه اندازی خط تولید تخته وایت برد مغناطیسی

دقت کنید که قبل از راه اندازی خط تولید تخته وایت برد به دلیل اینکه تنوع زیادی دارد باید در ابتدا با انواع آن و نوع کاربرد آن آشنا شوید.تخته وایت برد ها در نوع مغناطیسی هم تولید میشوند که به آنها تخته وایت برد مغناطیسی میگویند. و امکان چسباندن یادداشت و عکس را دارا میباشند. در بسیاری از کلاس های آموزشی و مدارس بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد.

اما معایبی هم دارند مانند فرسوده شدن تخته وایت برد بعد از مدت طولانی و ایجاد موج بر روی صفحه و یا سیاه شدن تخته و ماندن ردِ نوشته از عیوب تخته وایت برد مغناطیسی است.


راه اندازی خط تولید وایت برد شیشه ای

با پیشرفت بشر و علاقه به زیبایی در فطرت انسان زیبایی تخته وایت برد هم از اهمیتی فوق العاده ای برخورداراست. که این نیاز باعث راه اندازی خط تولید تخته وایت برد هایی از جنس شیشه شده است ، که این نیاز باعث تولید وایت برد شیشه ای یا به عبارتی گلس بورد شد.

وایت برد شیشه ای بعد از تولید و مورد استفاده قرار گرفتن نتوانست انتظار ها را برآورده کند، و با استقبال روبرو نشد. به دلیل هزینه ی بالای تولید و داشتن شیشه خطر شکستگی و دید نامناسب به علت بازتاب نوری در آن ، باعث شد تا تولید کنندگان در صدد اصلاح تخته برآیند.

راه اندازی خط تولید تخته وایت برد شیشه ای


خط تولید تخته وایت برد شیشه ای

تغییر دادن جنس شیشه و چاپ پشت شیشه به صورت مات سبب این شد، که خط تولید تخته وایت برد شیشه ای با بازتاب نور کمتر راه اندازی شود. و حاصل تولید وایت برد شیشه ای امروزی شد که ویژگی هایی از مانند: نوشتن راحت تر شده و دیگر تغییر نکردن رنگ شیشه و سیاه شدن در آن رخ نمیدهد.


نکته مهم در راه اندازی خط تولید تخته وایت برد

در ابتدا قبل از راه اندازی خط تولید تخته وایت برد باید تمرکز روی بازاریابی باشد.

مخاطبان و مراکز عمده این کالا شرح زیر است:

مهد کودکها ، مدارس ، دانشگاهها ، موسسات آموزشی خصوصی و دولتی ، عمده فروشان لوازم التحریر ، موسسات تجهیز مدارس دولتی و خصوصی ، اتحادیه های نوشت افزار ، فروشگاههای نوشت افزار ، فروشگاههای عرضه لوازم فنی و مهندسی ، کتاب فروشیها و آموزش و پرورش .

اگر در ابتدای راه اندازی خط تولید وایت برد بخواهید از تولید تا پخش تمام کارها را به عهده بگیرید و با تمام درخواست‌ها و فشارهای کاری زیادی مواجه میشوید.

ساخت تخته وایت برد

تولید انواع تخته وایت برد

بعد از راه اندازی خط تولید تخته وایت برد مواردی که شما میتوانید تولید کنید به شرح زیر است:

  • وایت برد ساده و عمومی
  • سفارشی و پروفیل اختصاصی
  • تخته سیاه با مداد گچی و ابر یا بلک برد
  • وایت بردهای سرامیکی
  • تخته وایت برد های متحرک
  • وایت برد شیشه ای
  • ساین برد
  • تخته وایت برد های دو منظوره
  • تخته وایت برد های تا شو
  • تخته وایت بردهایی که به راحتی پاک میشوند ( سوپر برد)
  • تابلو اعلانات
  • و حتی میز تحریر تاشو

نکات مهم در راه اندازی خط تولید وایت برد

اگر قصد راه اندازی خط تولید وایت برد را دارید. در شروع کار به این نکات توجه کنید.

از ورقهای مرغوب و با کیفیتی استفاده کنید که بعد از نوشتن و پاک کردن تختخ بر روی آن آثاری برجای نگذارد. به دلیل اینکه ماژیک های متفرقه به دلیل نداشتن الکل به میزان کافی باعث خراب کردن صفحه میشوند.و طول عمر مفید تخته وایت برد را پایین میاورند.

ساخت وایت برد با مواد مرغوب

در ساخت تخته وایت برد از ورقهایی استفاده کنید که مقاوم در برابر گرد و غبار باشند. به دلیل اینکه گرد و خاک به مرور زمان باعث آسیب به تخته میشوند و طول عمر تخته را کاهش میدهند.

جنس ورق بکار رفته در تخته وایت برد باید مقاوم و ضدخش باشد که به مرور زمان با نوشتن‌های مکرر و پاک کردن صفحه تخته آسیب نبیند.

و نکته مهم دیگر در تولید تخته این است که از سکلت بندی محکم و صفحه پشتی  ضخیم و محکم استفاده کنید. تا بعد از مدتی استفاده از تخته از تاب خوردگی و موج دار شدن روی تخته وایت برد جلو گیری شود.

در انتها نیز میتوانید نگاهی به لیست قیمت تخته وایت برد های پارس بیاندازید.

5/5 - (1 امتیاز)
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس تلفنی