سبد خرید
چگونه ماژیک وایت برد را پر رنگ کنیم؟ - پارس وایت برد

چگونه ماژیک وایت برد را پر رنگ کنیم؟ (چگونه ماژیک تمام شده را درست کنیم؟)

چگونه ماژیک وایت برد را پر رنگ کنیم؟ (how-to-Revive-Dried-Out-Markers) این سوالی است که اگر اقدام به خرید تخته وایت برد کرده باشید و در حال استفاده از آن باشید حتما برای شما هم پیش آمده یا خواهد آمد…!

چگونه ماژیک را پر رنگ کنیم؟
چگونه ماژیک تمام شده را درست کنیم؟
ماژیک وایت برد خشک شده چگونه احیا می شود؟

بهترین روش جلوگیری از خشک شدن ماژیک تخته وایت برد چیست؟

این ها سوالاتی است که قرار است در این مقاله به آن ها پاسخ دهیم.

خرید و قیمت انواع تخته وایت برد - پارس وایت برد

فهرست مطالب

علت خشک شدن ماژیک تخته وایت برد چیست؟

یکی از لوازم پرمصرف روزانه برای علاقه مندان به تخته وایت برد، انواع ماژیک تخته وایت برد است. ماژیک ها را می توان به طور کلی به دو دسته ماژیک های تخته وایت بردی و ماژیک های غیر تخته وایت بردی تقسیم کرد. مواد تشکیل دهنده این ماژیک ها با یکدیگر متفاوت است.

چگونه ماژیک کمرنگ را تعمیر کنیم؟ پارس وایت برد
چگونه ماژیک را پر رنگ کنیم؟

از طرفی برخی از ماژیک ها باکیفیت تر هستند و به اصطلاح حلال خوبی دارند که به این سادگی ها خشک نمی شود. اما بعضی از ماژیک ها با گذشت زمان خشک می شوند به خصوص اگر درپوش ماژیک زیاد باز بماند. و ما اگر ندانیم که چگونه ماژیک تمام شده را درست کنیم، ممکن است هزینه زیادی را برای خرید ماژیک تخته وایت برد بپردازیم.

در ادامه بهترین روش نگهداری از ماژیک تخته وایت برد و روش های احیای ماژیک خشک شده را برای شما عزیزان شرح می دهیم.

آیا می توان ماژیک های وایت بردی خشک شده و تمام شده را احیا کرد؟

قبل از پاسخ به این سوال بهتر است در مورد ساختار ماژیک های مخصوص تخته وایت برد اطلاعاتی کسب کنیم. به طور کلی درون اغلب ماژیک های وایت بردی ترکیبی از جوهر در رنگ های مختلف و حلال آن ها (که نوعی الکل مخصوص است) وجود دارد که در داخل یک الیاف نمدی مانند که بخشی از آن از نوک ماژیک بیرون آمده تزریق می شود.حلال جوهر وایت برد سرعت تبخیر بالایی دارد. زمانی که ما از ماژیک برای نوشتن استفاده می کنیم، این حلال تبخیر شده و جوهر رنگی بر روی تخته وایت برد باقی می ماند.

چرا بعد از مدتی ماژیک تخته وایت برد کمرنگ می شود؟

اگر به دلایل مختلفی مثل باز ماندن درپوش ماژیک، حلال درون الیاف تبخیر شده و تنها جوهر آن باقی بماند، در هنگام نوشتن، اثر کمرنگی از خود به جای می گذارد و ما تصور می کنیم که ماژیک تمام شده است. اما در واقع می توان با روش هایی دوباره ماژیک را احیا کرده و از آن مثل روز اول استفاده کرد.

چگونه ماژیک را پر رنگ کنیم؟(روش های احیای ماژیک تخته وایت برد خشک شده!)

برای احیای ماژیک تخته وایت برد خشک شده روش های مختلفی وجود دارد که در ادامه با هم بررسی می کنیم. اگر دوست دارید بدانید که چگونه ماژیک کمرنگ را پررنگ کنیم با ما همراه باشید.

روش اول: استفاده از الکل ایزوپروپیل برای احیای ماژیک خشک شده!

یکی از روش های مفید برای احیای ماژیک های وایت برد خشک شده این است که درپوش انتهایی ماژیک را باز کرده و چند قطره الکل ایزوپروپیل درون آن بریزیم. سپس ماژیک را خوب تکان دهیم تا این حلال کاملا به خورد الیاف نمدی ماژیک رفته و تمامی جوهر ماژیک را در بر بگیرد. بعد از گذشت چند دقیقه می توانید از ماژیک خود دوباره استفاده کنید. مثل روز اول!

الکل ایزوپروپیل اغلب در صنایع چاپ و بسته بندی و به عنوان نوعی حلال باکیفیت مورد استفاده قرار می گیرد. با تهیه مقدار کمی از این حلال می توان انواع ماژیک هایی را که به دلیل تبخیر حلالشان خشک شده اند دوباره مورد استفاده قرار داد.

روش دوم: چرخاندن سریع و سروته کردن الیاف ماژیک

گاهی اوقات ممکن است تنها نوک ماژیک شما خشک شده باشد و هنوز جوهر درون الیاف باقی مانده باشد. در این صورت بهتر است از روش نیروی گریز از مرکز استفاده کنید!

راه حل دوم برای احیا و درست کردن ماژیک خشک شده این است که نخ یا کاموایی را به دور الیاف ماژیک ببندیم و با چند حرکت سریع آن را به سرعت بچرخانیم. نیروی گریز از مرکز باعث می شود که جوهرهای درونی الیاف به سمت بیرون و نوک هدایت شوند. (قبل از این حرکت درپوش ماژیک را ببندید و این کار را از قسمت انتهایی ماژیک انجام دهید).

بعد از این حرکت به کمک یک انبر یا گیره، نوک ماژیک را خارج کرده و آن را سروته کنید و دوباره درون ماژیک قرار دهید. مشاهده می کنید که ماژیک احیا شد! به کمک این روش می توانید از جوهرهای باقی مانده درون الیاف ماژیک بیشترین استفاده و بهره را ببرید.

چگونه ماژیک تمام شده را درست کنیم؟

در دو روش قبل جوهر ماژیک هنوز تمام نشده بود و ما می توانستیم با روش هایی، از جوهر باقی مانده در مخزن ماژیک استفاده کنیم. اما چطور ماژیک تمام شده را درست کنیم؟

روش سوم: تهیه جوهر ماژیک و قرار دادن آن در ماژیک

اگر ماژیک وایت برد مورد نظر ما با دو روش بالا احیا نشد، احتمالا جوهر آن به اتمام رسیده است. در این زمان شما باید از روش سوم استفاده کنید و با خرید جوهر ماژیک از فروشگاه های لوازم تحریر ماژیک خود را احیا کنید.

این مقاله در حال به روزرسانی است و به زودی تکمیل می شود. از همراهی شما سپاسگزاریم.


4.5/5 - (2 امتیاز)
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس تلفنی