سبد خرید
تخته وایت برد شیشه ای چیست؟ (گلس برد چیست؟)-پارس وایت برد

تخته وایت برد شیشه ای چیست؟

تخته وایت برد شیشه ای (Glass Whiteboards) چیست؟ انواع تخته وایت برد شیشه ای و کاربردشان چیست؟ چگونه می توان بهترین تخته وایت برد شیشه ای را برای مجموعه های اداری، آموزشی یا در خانه انتخاب کرد؟ نصب تخته وایت برد شیشه ای چه تفاوتی با تخته وایت برد معمولی دارد؟ برای خرید وایت برد شیشه ای رنگی به چه نکاتی توجه کنیم؟
سلام به شما همراه عزیز! به وبسایت رسمی تولیدی پارس وایت برد خوش اومدید!

فهرست مطالب

تخته وایت برد شیشه ای یا گلس برد چیست؟

تخته وایت برد شیشه ای، گلس برد یا کالر برد شیشه ای  که در اصطلاح، از انواع دیگر تخته وایت برد ها محسوب می شوند. به خاطر مزایا و امکانات و جلوه خاصی که دارند، امروزه محبوبیت خاصی بین کاربران تخته وایت برد حرفه ای پیدا کرده اند.

تخته وایت بردهای شیشه ای مغناطیسی و وایت برد های شیشه‌ای رنگی در اندازه های مختلف ،با کیفیت بالا و، طراحی های زیبا ، رنگهای زیبا و با قیمت‌های مختلف تولید می‌گردند.

تخته وایت برد شیشه ای می‌تواند بهترین گزینه برای دفتر کار و مراکز آموزشی باشد بدلیل اینکه کیفیت مطلوب آنها باعث می‌شود که جای ماژیک بر روی آن باقی نماند و همچنین طول عمر مفید بالاتری دارند.

خرید و قیمت انواع تخته وایت برد - پارس وایت برد

برد شیشه ای نوشتاری

این برد شیشه ای نوشتاری بسیار زیبا و شیک طراحی شده است و در رنگ های مختلف تولید می‌شود و دارای خاصیت مغناطیسی، می‌باشد که در سایزهای مختلف ساخته و عرضه می‌گردد.

تولید این محصول باعث تحولی بزرگ از نظر رنگ و زیبایی چشم نواز در این گونه از تجهیزات آموزشی به وجود آورده است. کالربردها یا وایت بردهای شیشه ای در اصل نسل جدیدی از بردها یا همان تخته‎های شیشه ای هستند که نسبت به وایت برد های معمولی بسیار شیک‌تر ، جذابتر و مقاوم‌تر هستند.

بر روی این تخته‌های وایت برد می‌توانید با ماژیک‌های وایت برد بنویسید بدون آنکه ردی بجا بماند. دقت فرمایید که بر روی رنگ مشکی کالربرد از ماژیک سفید برای نوشتن استفاده می‌شود.

تخته وایت برد شیشه ای مشکی با ماژیک سفید - پارس وایت برد


جنس وایت برد شیشه ای رنگی

برای ساخت تخته وایت برد شیشه ای بخصوص وایت برد رنگی از شیشه های سکوریت نازک و مقاوم در رنگ های زیبا و جذاب استفاده می‌شود. برای مقاوم شدن آن ورق فلزی در پشت برد قرار می‌گیرد که مقاومت آن را چند برابر می‌کند و در ادامه جای پیچ های نصب بر روی آن تعبیه می‌گردد. و دلیل اینکه این نوع تخته خاصیت مغناطیسی دارد این است که صفحه فلزی بکار رفته در پشت کالربرد دارای خاصیت مغناطیسی می‌باشد.

این نوع کالر برد ها کاربرد بالایی در منازل، مراکز آموزشی، دفاتر اداری و مکانهایی که نیاز به برد نوشتاری دارند دارد. و در اصل جزو تجهیزات آموزشی می‌باشد که طرفداران و کاربردهای بالایی در اماکن آموزشی دارد.

تخته وایت برد شیشه ای رنگی آبی در دکوراسیون - پارس وایت برد

دوام تخته وایت برد شیشه ای

بردهای شیشه ای بسیار بادوام هستند آن ها از شیشه‌های حرارت دیده که همان شیشه‌های سکوریت است ساخته شده‌اند که ده برابر مقاوم‌تر از شیشه‌های عادی می‌باشند. و علاوه براین که مقاوم هستند در شرایط برابر با سایر بردها از مقاومت و طول عمر بالاتر برخوردار هستند.


چه نوع وایت برد شیشه ای مناسب تر است؟

ما در ادامه این مقاله به مشخصات بهترین وایت برد شیشه ای اشاره خواهیم کرد:

  • اصلی‌ترین و مهم‌ترین مشخصه ضخامت و کیفیت نوع شیشه بکار رفته در ساخت آن است، که باید حداقل ۶میل ضخامت داشته باشد تا پس از نصب و استفاده با کوچک‌ترین فشار یا وارد آمدن ضربه دچار شکستگی نگردد.
  • متریال مناسب وایت برد شیشه ای حتما باید سکوریت باشد که باعث استحکام بیشتر می‌شود و مهم‌تر این که هنگام شکستن با ضربه بسیار محکم پودر شدن خطری برای کاربر ایجاد نکند.
  • دقت کنید که در پشت وایت برد باید از چاپ مخصوص سفید کوره ای استفاده شده باشد تا رفلکس نور به حداقل برسد. زیرا وایت بردی که پشت آن چاپ نشده رفلکس نور بسیار بالایی دارد و کاربر را اذیت می‌کند و دچار دو بینی بسیار شدیدی می‌کند و باعث سرگیجه و دید بد می‌گردد.

تخته وایت برد شیشه ای رنگی زرد در دکوراسیون منزل - پارس وایت برد


نکات مهم در هنگام خرید تخته وایت برد شیشه ای

  • در هنگام خرید دقت کنید که وایت برد سکوریت شده ترک نداشته باشد به دلیل این که با کوچکترین ترک پودر می‌شود.
  • اگر وایت برد شیشه ای با ابعاد بزرگ خریداری کردید بهتر است که خودتان اقدام به نصب آن نکنید و از نصاب متخصص کمک بخواهید.
  • از افراد متفرقه خرید نکنید سعی کنید وایت برد شرکتی و د ارای ضمانت معتبر خریداری کنید تا در صورت بروز مشکل و خرابی بتوانید برای رفع آن از کارشناسان ان شرکت کمک بگیرید.
  • احتیاجی نیست هر بار بعد از نوشتن بر روی این نوع تخته وایت برد حتما بلافاصله آن را پاک کنید زیرا بعد از مدت طولانی ماندن نوشته بازهم براحتی نوشته پاک می‌شود.
  • دقت کنید که تخته وایت برد شیشه‌ای کنار پنجره با نور مستقیم آفتاب نصب نشود. چون رفلکس نور به مراتب بالاتر از انواع دیگر تخته ها می‌باشد، و باید در جایی مناسب به دور از نور مستقیم نصب گردد.
  • برای خرید ماژیک وایت برد بهتر است که ماژیک از نوع سر پهن باشد چون این نوع ماژیک ها روی وایت برد دید بهتری دارند.
  • این نوع وایت برد به هیچ عنوان برای مقاطع دبستان و راهنمایی مناسب نیست چون شیطنت کودکانه در این مقطع و پرتاب اشیا به سمت وایت برد می‌تواند هم باعث خسارت مالی و هم آسیب زدن به کودکان را شود.
  • تخته وایت بردهای شیشه ای مناسب برای جایگزینی با نصب پرده پروژکتور نیست و برای این کار بهتر است از وایت بردهای معمولی قدیمی استفاده کنید. و دقت فرمایید هیچ وایت بردی کیفیت پرده پروژکتور را ندارد.
  • از مگنت های سنگین و خیلی قوی بر روی صفحه تخته وایت برد شیشه ای استفاده نکنید. چون مگنت قوی به مرور زمان سطح وایت برد را دچارخط وخش می‌کند و باعث کم شدن عمر وایت برد می‌شود و هم‌چنین باعث شکستن وایت برد نیز میگردد. تخته وایت بردهای شیشه ای بسیار بادوام هستند.

تخته وایت برد شیشه ای رنگی نارنجی در دکوراسیون اداری - پارس وایت برد


نکات نصب و راه‌اندازی تخته وایت برد شیشه ای

نصب و راه‌اندازی آسان : برای نصب تخته وایت برد شیشه ای نیاز به چندین نفر نیست درصورتی که خیی بزرگ نباشد که درآن صورت حتما باید از نصاب‌های شرکت تولید کننده کمک بخواهید. در غیر این صورت با کمک یک نفر می‌توانید آن را بر روی دیوار نصب کنید.

تمیز شدن آسان : این نوع وایت برد به آسان تمیز شدن مشهورند. یکی از دلایل پرفروشی آنها آسانی در تمیز کردن آن‌هاست. به دلیل این که سطح آن ها غیر متخلخل و بدون منفذ است به این معنی که اثر ماژیک بر روی صفحه باقی نمی‌ماند.

سازگاری با محیط زیست: نکته دیگر این است که سازگار با محیط زیست هستند. بردهای شیشه ای از صفحه های فشرده‌ای که به طور شیمیایی قالب‌گیری و شکل داده شده تولید می‌شود. آن ها 100% از شیشه حرارت دیده ساخته شده‌اند و با محیط زیست سازگار هستند.

نکات استفاده از تخته وایت برد شیشه ای مغناطیسی رنگی - پارس وایت برد


کالر برد چه ویژگی هایی دارد؟

ویژگیهای کالر بردها یا وایت برد شیشه ای به شرح زیر میباشد:

  1. کالر بردها بسیار با دوام و مقاوم هستند
  2. آنها  تخته سیاه های مدرن هستند
  3. در هر مکانی قابل نصب هستند
  4. کالر بردها بسیار جذاب هستند
  5. با نوشتن بر روی آن میتوانید اطلاعات خود را بهتر به افراد دیگر انتقال دهید
  6. امکان استفاده از اجسام و اشکال فلزی بر روی آنها

انواع تخته وایت برد شیشه ای

  • تخته وایت برد شیشه ای مغناطیسی
  • تخته وایت برد شیشه ای مغناطیسی برنامه ریزی ماهیانه
  • تخته وایت برد شیشه ای مغناطیسی برنامه ریزی هفتگی
  • برد شیشه ای موسیقی – دارای خطوط حامل نت موسیقی

نحوه تولید تخته وایت برد شیشه ای

برای ساخت تخته وایت برد شیشه ای باید قدم به قدم این مراحل را انجام دهیم:

  1. قبل از هر کاری باید طرح تخته و رنگ آن را تعیین کنیم
  2. شیشه‌های کریستال ۸ میل ، ۱۰ میل و ۱۲ میل را در اندازه های مورد نیاز توسط دستگاه CNC برش دهیم
  3. بعد نوبت سکوریت کردن شیشه می‌رسد که شیشه را وارد کوره های با درجه حرارت بسیار بالا می‌کنیم .
  4. پس از اینکه به حالت سکوریت تبدیل شد از کوره خارج و عملیات سردسازی شیشه انجام می‌شود.
  5. شیشه در مکانی با دمای زیر صفر درجه سرد می‌شود، توجه کنید اگر با دمای بالای صفر درجه سرد شود شیشه به حالت نیمه سکوریت تبدیل می‌شود .
  6. مرحله بعدی از تولید فرآیند سوراخ کردن شیشه صورت می‌گیرد برای نصب برد روی دیوار سوراخ هایی برای اتصال شیشه به دیوار تعبیه می‌شود
  7. مرحله بعد شیشه رنگی خواهد شد برای انجام این کار شیشه را داخل دستگاه کرده و مخازن رنگی دستگاه با رنگ  مورد نظر پر می‌شود و شیشه رنگ می‌شود.
  8. برای جلوگیری از بریدن دست از لبه های آلومنیومی که در بازار وجود دارد استفاده می‌شود و آن را بر روی  وایت برد وصل می‌کنید.
  9. در آخر سطح شیشه را تمیز می‌کنید تا اثر انگشت، لک، چربی و غیره روی آن نمانده باشد. و با یک اسپری رنگ سفید سطح شیشه را اسپری کنید.  رنگ که کاملا خشک شد.برای جلوگیری از پاک شدن رنگ سفید و ایجاد خراش از کلر یا سیلر و یا حتی اسپری های براق کننده استفاده کنید.

رنگبندی متنوع تخته وایت برد شیشه ای مغناطیسی در دکوراسیون - پارس وایت  برد


وایت برد شیشه ای  یا  Glass Whiteboard 

وایت برد شیشه ای یا Glass Whiteboard از جدیدترین و به روز ترین نوع تخته وایت بردها می‌باشد که در دو نوع تولید می‌شود:

  1. وایت برد شیشه ای فریم دار
  2. طرح جدید آن بدون فریم سکوریت
  3. وایت برد شیشه ای در رنگ 25 تنوع رنگ موجود می‌باشد.

وایت برد شیشه ای Whiteboard Glass  برای تمامی مراکز آموزشی از جمله:  ادارات،مراکز آموزشی،شرکت ها خصوصی و دولتی، مدارس ،دانشگاه‌ها و حتی در منازل  کاربرد دارد. ویژگی مهم در آن تنوع رنگی بالای آن می‌باشد.

وایت برد شیشه ای با فریم MDF و بدون فریم سکوریت فوق‌العاده جذاب و زیبا می‌باشد که می‌تواند جلوه بسیاری به محیط کار و یا کلاس درس بدهد.

مهم‌ترین نکته در این نوع تخته ها این است که فانتزی و بسیار شکیل هستند پاک شدن آسان و بدون ردی از نوشته مزیت بالای این تخته می‌باشد.

تولید انواع وایت برد شیشه ای با فرم ام دی اف و روش جدید بدون فریم سکوریت که فوق‌العاده شکیل و فانتزی و مدیریتی است . در دو نوع فریم MDF و بدون فریم و سکوریت تولید می‌گردد.

نکته مهم و مثبت در این نوع تخته این است که می‌توان از ماژیک غیر وایت برد هم برای نوشتن بر روی آن استفاده کرد.
نکته دیگر فانتزی بودن این نوع تخته و پاک شدن آسان و نماند کوچکترین رد ماژیک بر روی آن است .
اما در ادامه بهتر است که به نکات منفی در این نوع تخته ها هم اشاره کنیم که مهم‌ترین آن رفلکس نور بالاتر نسبت به نوع مغناطیسی است.

تخته وایت برد شیشه ای یا گلس برد در فضای اداری - پارس وایت برد

تخته وایت برد شیشه ای رنگی یا Colored Glass Whiteboard

وایت برد شیشه ای رنگی تترافرم در 35 رنگ متنوع تولید می‌گردد. مزایای وایت برد تترافرم این موارد است:

  • قابلیت نصب آسان
  • با 4 عدد اسپیسر و یراق از جنس استیل یا الومینیوم در کمترین زمان قابل نصب است
  • انتقال آسان این وایت برد از جایی به جای دیگر و نصب آسان
  • امکان سفارش تولید در ابعاد و سایز های مختلف
  • نوع مگنتی هم تولید می‌شود که امکان نصب تخته پاکن آهنربایی بر روی آن وجود دارد

خرید تخته وایت برد شیشه ای (به صورت مستقیم از تولیدی)

تخته وایت برد شیشه ای یکی از انواع تخته وایت برد تولیدی پارس میباشد که می توانید از صفحه خرید تخته وایت برد شیشه ای اقدام به خرید کنید. یا به صورت مستقیم با ما در تولیدی پارس وایت برد در ارتباط باشید. راهنمایی شما باعث افتخار ماست.


5/5 - (1 امتیاز)
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس تلفنی